Logo Gminy Wierzchowo

Projekt POMORZE ZACHODNIE – Wsparcie Psychologiczno-Pedagogiczne

Ocena 0/5

Bez_nazwy 

 

Realizacja projektu

Od września 2021 r. do czerwca 2022 r. w  szkołach podstawowych Gminy Wierzchowo: Szkole Podstawowej w Wierzchowie i Szkole Podstawowej w Zespole Szkół w Świerczynie, realizowane były zajęcia w ramach projektu „Pomorze Zachodnie - Wsparcie Psychologiczno-Pedagogiczne”. 

Projekt był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020, Działanie 7.7 Wdrożenie programów wczesnego wykrywania wad rozwojowych i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych niepełnosprawnościami oraz przedsięwzięć związanych z walką i zapobieganiem COVID-19, typ projektu 2f grantowego dla jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek organizacyjnych na finansowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów – z uwagi na zwiększone zapotrzebowanie w tym zakresie wynikające z pandemii COVID – 19.

„Pomorze Zachodnie Wsparcie Psychologiczno - Pedagogiczne” to projekt grantowy, którego głównym celem przez nas realizowanym, było wsparcie psychologiczno-pedagogiczne o charakterze doraźnej odpowiedzi na sytuację zdrowotną spowodowaną COVID-19. 

 

W związku z realizacją grantu uczniowie obu szkół brali udział w:

- zajęciach rozwijających umiejętność uczenia się,  

- zajęciach dydaktyczno - wyrównawczych,  

- zajęciach specjalistycznych korekcyjno-kompensacyjnych, 

- zajęciach specjalistycznych rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne,  

- zajęciach specjalistycznych - diagnoza i terapia trudności szkolnych na tle zaburzeń SI,  

- poradach i konsultacjach psychologicznych, 

- warsztatach z psychologiem,  

- zajęciach specjalistycznych logopedycznych, 

- zajęciach związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,  

- zajęciach z doradcą zawodowym - wybór kierunku kształcenia,  

- zajęciach rozwijających uzdolnienia językowe, matematyczne, polonistyczne, sportowe, informatyczne oraz przyrodnicze,  

- warsztatach przyrodniczych, językowych, matematycznych i polonistycznych,  

- zajęciach związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu.

Łącznie zrealizowanych zostało: 399 godzin zajęć, dla 293 uczniów.

 

Dzięki realizacji ww. zajęć uczniowie mieli możliwość wyrównania braków związanych z długotrwałym przebywaniem na nauczaniu zdalnym, w tym m.in. uzupełnić braki materiałowe z podstawowych przedmiotów, wzbogacić swoje umiejętności uczenia się oraz radzenia sobie z trudnymi, niecodziennymi sytuacjami. Jesteśmy przekonani, że udział w projekcie w dużym stopniu zniwelował skutki wynikające z pandemii spowodowanej COVID-19.

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Dodaj komentarz

Spodobała Ci się informacja? Zostaw nam swoją opinię
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!
Twoja ocena
Ocena (0/5)

Pozostałe
aktualności