Projekt POMORZE ZACHODNIE – Wsparcie Psychologiczno-Pedagogiczne
Realizacja projektu
Od września 2021 r. do czerwca 2022 r. w szkołach podstawowych Gminy Wierzchowo: Szkole Podstawowej w Wierzchowie i Szkole Podstawowej w Zespole Szkół w Świerczynie, realizowane były zajęcia w ramach projektu „Pomorze Zachodnie - Wsparcie Psychologiczno-Pedagogiczne”.
Projekt był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020, Działanie 7.7 Wdrożenie programów wczesnego wykrywania wad rozwojowych i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych niepełnosprawnościami oraz przedsięwzięć związanych z walką i zapobieganiem COVID-19, typ projektu 2f grantowego dla jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek organizacyjnych na finansowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów – z uwagi na zwiększone zapotrzebowanie w tym zakresie wynikające z pandemii COVID – 19.
„Pomorze Zachodnie Wsparcie Psychologiczno - Pedagogiczne” to projekt grantowy, którego głównym celem przez nas realizowanym, było wsparcie psychologiczno-pedagogiczne o charakterze doraźnej odpowiedzi na sytuację zdrowotną spowodowaną COVID-19.
W związku z realizacją grantu uczniowie obu szkół brali udział w:
- zajęciach rozwijających umiejętność uczenia się,
- zajęciach dydaktyczno - wyrównawczych,
- zajęciach specjalistycznych korekcyjno-kompensacyjnych,
- zajęciach specjalistycznych rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne,
- zajęciach specjalistycznych - diagnoza i terapia trudności szkolnych na tle zaburzeń SI,
- poradach i konsultacjach psychologicznych,
- warsztatach z psychologiem,
- zajęciach specjalistycznych logopedycznych,
- zajęciach związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,
- zajęciach z doradcą zawodowym - wybór kierunku kształcenia,
- zajęciach rozwijających uzdolnienia językowe, matematyczne, polonistyczne, sportowe, informatyczne oraz przyrodnicze,
- warsztatach przyrodniczych, językowych, matematycznych i polonistycznych,
- zajęciach związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu.
Łącznie zrealizowanych zostało: 399 godzin zajęć, dla 293 uczniów.
Dzięki realizacji ww. zajęć uczniowie mieli możliwość wyrównania braków związanych z długotrwałym przebywaniem na nauczaniu zdalnym, w tym m.in. uzupełnić braki materiałowe z podstawowych przedmiotów, wzbogacić swoje umiejętności uczenia się oraz radzenia sobie z trudnymi, niecodziennymi sytuacjami. Jesteśmy przekonani, że udział w projekcie w dużym stopniu zniwelował skutki wynikające z pandemii spowodowanej COVID-19.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!